Kőrakások

Kőrakás0
 
Kedves Látogatóink,
most, hogy a Béke Sztúpa újra látogatható és megint egyre többen keresitek fel megpihenni, feltöltődni, egy jelentéktelennek tűnő, mégis NAGYON FONTOS DOLOGRA SZERETNÉNK FELHÍVNI A FIGYELMETEKET. 
 
Honnan is ered a kőrakások építésének hagyománya? Van-e különleges, szakrális jelentése? Létre lehet-e hozni az építés által ún különleges energiájú erőteret?
Ezeket a kérdéseket szeretnénk most megválaszolni nektek, hogy mindenki számára világossá váljon, mért kérünk titeket arra:
NE ÉPÍTSETEK KŐRAKÁSOKAT!
A probléma természete nem egyedi. Az emberek hajlamosak arra, hogy távoli kultúrák tárgyait és szokásait különleges jelentéstartalommal ruházzák fel, misztikusnak találják, különlegessége okán valami többlet jelentést keressenek a látható mögött. Ennek a kultúrák közötti ferdítésnek “estek áldozatul” a kőrakások is.
Eredetileg semmi másra nem hivatottak, mint jelezni az utat a távoli vidéken vándorlók számára.
Olyan helyeken alakult ki ez a szokás, ahol végeláthatatlan pusztaságok, kősivatagok vannak, ahol a vándorok lába nyomán nem tud ösvény keletkezni. A távolságok hatalmasak és létfontosságú, hogy a vándorok, zarándokok a nap végén rátaláljanak a menedékházra, vagy megtalálják a forrást, tavat, ahol megitathatják a velük vándorló állataikat.
Ilyen kietlen pusztaságok útjelzője tehát a kőrakás, mellyel az emberek egymást segítik. Sem több, sem kevesebb. Ott az életet jelentheti, itt viszont megbolygatja azt. Miért?
Az emberek általában olyan helyen éreznek késztetést, hogy kőrakásokat építsenek, ahol a természet szépségének, csodálatos energiájának hatására emelkedett lelkiállapotba kerülnek. Ilyenkor szeretnék mindenáron otthagyni a kezük nyomát, valamit tenni, amivel nyomatékosítják, hogy itt jártak, hogy szeretnének visszatérni. Teljesen érthető, de nem helyes ez a hozzáállás.
A természet törékeny ökoszisztémája a legapróbb emberi beavatkozás hatására is megsérül, megváltozik. Sokat hallunk erről mostanában, a kőrakásokkal is ez a helyzet.
A természetvédelmi területeken tudjuk, tilos a növényeket leszedni, rongálni, az álatok élőhelyét megbolygatni. A talaj felszínén található kisebb-nagyobb kövek alatt parányi lények sokasága él. A számunkra csak kőkupacnak látszó képződmény védett állatok otthona lehet.
Ezért nagyon fontos, hogy SEM AZ ÉLŐ, SEM AZ ÉLETTELEN KÖRNYEZETET NE BOLYGASSUK!
A Béke Sztúpa egy Natura2000 természetvédelmi terület közepén áll. Ezért fokozottan fontos, hogy a természetet óvjuk ezen a helyen és semmilyen formában ne háborgassuk.
A kőrakások építése sajnos nem csak nálunk okoz problémát, melyet egy új kezdeményezéssel szeretnének megoldani a Bakonyerdő Zrt. munkatársai. Az ő szakértő gondoskodásuk óvja a Szúpát körülölelő természetvédelmi területet, ezért a kezdetek óta szoros együttműködésben dolgozunk velük. Most is nagy örömmel fogadtuk a kezdeményezésüket. Tájékoztató táblák kihelyezésével hívják fel a figyelmet a kőrakások okozta problémára és kérik a kirándulókat a helyes, természetbarát viselkedésre.
Valamint létrehoztak egy Facebook és egy Instagram oldalt is, ahová a fotóinkat várják. A kezdeményezés lényege, hogy ne a fába vésd a neved, ne kőrakást építs, hanem készíts egy fotót és töltsd fel erre az oldalra. A szebbnél-szebb természetfotók szaporodjanak kőrakások helyett! 🙂
Köszönjük, hogy óvjátok a Természetet és segítitek a természetvédők munkáját!
Köszönjük, ha segítetek nekünk azzal, hogy mások figyelmét is felhívjátok a kezdeményezésre.
Arra kérünk, ha meglátjátok, hogy valaki kőrakást épít, beszélgessetek el vele kedvesen az itt olvasottakról, mutassátok meg neki a kihelyezett táblát, biztosan elkerülte a figyelmét, hiszen annyi a látnivaló ezen a csodálatos helyen 🙂
Várjuk természetfotóitokat a
www.facebook.com/korakasok
Baráti üdvözlettel,
Drikung Kagyü Közösség, Zalaszántó
Kőrakás1
 

Kőrakás2

 

ZALASZANTO LOGO 2014

Parnashavari szadhana és mantra

Őszentsége Drikung Kyabgön meditációs gyakorlata a Pandémia ellen

Őszentsége Drikung Kyabgön Thinley Lhundup közleménye

"A koronavírus világszerte történő terjedése miatt az összes Drikung Kagyü Kolostort és centrumot, a csoportosan és egyedül gyakorlókat arra kérem, hogy Parnashavari Dakini gyakorlatát napi szinten végezzék és a mantráját recitálják. Ő minden Buddhának a legnagyobb anyja és ebben a formájában a betegségektől segít megszabadulni. Röviddel ezelőtt Parnashavari Dakininek egy nagyon rövid szadhanáját tettem nyilvánossá. Ma Kjobpa Dzsigten Szumgönnek Parnashavari Dakiniről összegyűjtött munkáiból szeretnék egy gyakorlatot ajánlani. Ennek a gyakorlatnak a versszakai az ő írásaiból származó idézetek.

Aki Parnashavari Dakini Kalash szadhanájáról többet szeretne megtudni, Kjobpa Dzsigten Szumgön összegyűjtött munkáiban tud ennek utánanézni. Szeretném, ha ez a szadhana – amiatt, hogy mindenhol terjedni tudjon – olyan sok nyelvre legyen lefordítva, amennyire csak lehetséges. Ez a gyakorlat megköveteli, hogy mindenki szeretettel és együttérzéssel gyakoroljon.

Kérem, hogy ez a gyakorlat hárítsa el az elhunytak és az élők minden negatív tettét és gondolatát, és vezesse gyorsan őket a megvilágosodáshoz.

Konchok Tenzin Kunzang Thinley Lhundup, aki Gyalva Drikungpaként közismert

Kelt: Escondido, USA, a fémpatkány évének első tibeti hónapjának 16. napján (2020. március 10.)"

 

Parnashavari:

Parnashavari képét ITT tudod letölteni. / You should download Parnashawari's image HERE 

Rövid Parnashavari ima:

Rövid Parnashavari ima 

Parnashavari Sadhana:

Parnashavari sadhana puja formátum HU

Parnashavari szadhana A4 HU

Parnashavari_Sadhana_A5_Deutsch (A5-Heft)

 

           Parnashavari gyakorlat 0327 smParanashvari magyarázat

2020. Füstfelajánlás szertartás

2020 első napján közel kétszázan köszöntöttük az új évet, az új évtizedet a Béke Sztúpánál,s a Milarépa Meditációs Központban.
A Buddhista hagyományok szerinti füstfelajánlás szertartással Buddhák szívélyes támogatását kérve, megtisztítottuk, eltávolítottuk az elmúlt évben testünkkel, beszédünkkel és tudatunkkal elkövetett hibákat és szennyezettségeket. Így a megtisztulás által kedvező táptalajt teremtve az erényteli és pozitív cselekedeteknek. Igyekeztünk a felajánlást, képességeinkhez mérten nagy együttérzéssel és szerető kedvességgel megtenni, hogy ezen cselekedetünk minden érző lény javára váljon.
A szertartást követően a Milarépa Meditációs Központban a minden lény javát szolgáló Jó Szerencse Imával (Zangcsö Mönlam) folytattuk a köszöntést, melyet a szeretet és az együttérzés fontosságáról szóló tanítás követett Drupon Konchok Lhundup és Drupon Konchok Jigmet központunk kiváló vezetőinek jóvoltából.
Druponjaink a hétköznapok megéléséhez, a szívből jövő őszinte szeretet kialakításához szolgáltak jó tanácsokkal, majd minden résztvevő újévi áldásban részesült.
Köszönjük Drupon Konchok Lhundupnak és Drupon Konchok Jigmetnek értékes tanításaikat, hogy vendégül láttak és újévi áldásban részesítettek bennünket.
Váljon a mai napon felhalmozott érdemek sokasága minden érző lény javára!

Képek az eseményről itt!

Chotrul Duchen - A Csodák Ünnepe

Chotrul Duchen
A Csodák Ünnepe

Ezen a napon, és az ezt megelőző 15 napon keresztül Shakyamuni Buddha csodákat mutatott be, hogy tanítványai hitét, bizonyosságát és odaadását erősítse.
A hagyományok szerint ez a nap olyan erővel bír, hogy ezen a napon végzett minden aktivitásunknak a következménye tízmilliószoros erővel bír.
A történet:
Egyszer Buddhát felkérték, hogy mutasson be csodákat, mert volt abban az időben Purnakashjapa vezetésével, hat rossz indulattal telt eltévedt hitű tanító, aki sértődöttségtől és irigységtől vezérelve elhatározta, hogy kihívja Buddhát egy csodatételi versenyre, mivel Mára meggyőzte őket, hogy nyerhetnek Buddhával szemben. Bimbiszára király először kinevette őket, de kitartó kérésükre végül felkérte Buddhát a részvételre. Buddha elfogadta a kihívást, de kikötötte, hogy a verseny időpontját Ő fogja meghatározni...
Buddha a tavasz első hónapjának újholdjakor, Sravasztiban elfoglalta helyét az oroszlántrónon, majd kiterjedt felajánlásokkal köszöntötték.
A következő 15 napban Buddha az összegyűlt királyok, a hat eltévedt tanító és követői, valamint Istenek és emberek hatalmas gyülekezete előtt elképzelhetetlen csodákat vitt végbe.
Első nap.
Fapálcát szúrt a földbe, amelyből azonnal egy gyönyörű fa nőt. Ágain, melyek több kilométerre nyúltak, gyönyörű levelek nőttek, virágok, gyümölcsök és mindenféle drágakövek. Amikor a szél lengette az ágakat, a jelenlevők tanításokat hallottak, melytől gyors szellemi előrelepést értek el.
Második nap
Buddha jobbra és balra fordította a fejét, ezáltal mindkét oldalán feltűnt egy-egy drágakőhegy, elborítva gyönyörű virágokkal, madarakkal és mágikus, nyolc különböző ízű forrásvízzel. Az egyik hegy az állatok táplálására szolgált, míg a másik az emberek kielégítésre. Ezután Buddha kifejte a Tant, minden jelenlevő szellemi szintjének megfelelően. Ettől sokan elérték a megszabadulást, mások kifejlesztették a Megvilágosodás szellemét, és sokan megszerezték az előnyös újjászületésre a hajlamot istenként vagy emberként.
Harmadik nap
Buddha a felajánlott étel elfogyasztása után vízzel kiöblítette a száját. A földre hulló vízből egy 200 km átmérőjű tó keletkezett. A víznek 8 különböző íze volt, és az alját 7 fajta ékszer borította. Rengeteg lótuszvirág nőt a felszínén, illatukkal megtöltve a levegőt. A kiáradó fénytől a tó mindenhol látható volt, és az emberek nagy boldogságot éreztek. Mikor a Tanról kezdett beszélni, egyesek elérték az Arhat szintet, mások megszerezték a hajlamot az előnyös újjászületésre istenként, vagy emberként.
Negyedik nap
Buddha teremtett egy tavat, melyből 8 kör alakú hullám áradt ki, és aztán vissza. A jelenlevők hallották az "öt hatalmasság", az "öt erő", a "megvilágosodás hét aspektusa", a "nyolcrétű ösvény", "megvilágosodáshoz vezető ösvény három főprincípiuma", a "mindentudás hat fajtája", a "hat tökéletesség", a “szeretetteljes barátságosság és együttérzés” tanát és a "négy mérhetetlen gondolatot". Ezen tanítások kifejtése alatt sokan megértették a buddhaság elérésének következményeit, sokan kifejlesztették a hajlamot jobb újjászületésre az istenek és emberek birodalmába és százezrek növelték képességüket érdemek szerzésére.
Ötödik nap
Buddha elmosolyogta magát. Mosolyának arany fénye az egész világot besugározta, elért minden érző lényt, és megtisztította őket a három méreg (vágy, harag és tudatlanság) okozta szennyeződésektől. Minden lény békéssé vált, mind testileg, mind lelkileg és a jelenlevők különleges boldogságot éreztek. Mikor Buddha beszélt, sokan megerősítették magukban a Megvilágosodás szellemét, és sokan kifejlesztették a hajlamot jobb újjászületésre és százezrek növelték képességüket érdemek szerzésére.
Hatodik nap
Buddha belátást adott a jelenlevőknek egymás tudatába, így mindenki megértette a másik jó és rossz gondolatait. Mindannyiukban erős bizalom kelt és dicsőíteni kezdték Buddha tudását. Mikor Buddha a tiszta Tant kifejtette, sokan mély belátást értek el, egyesek elérték a Megvilágosodás szellemét, mások az Arhat szintet és számtalan lény kifejlesztette a hajlamot istenként vagy emberként újjászületni.
Hetedik nap
Buddha saját törzse, a sakyák hoztak felajánlásokat. Buddha megáldott minden jelenlevőt és azonos hatalmú uralkodóvá tette őket, és mindegyikük birtokosa lett a hét mágikus ékszernek. Saját országukban uralkodtak, számos hű miniszterrel az oldalukon. Minden jelenlevő nagyon boldog volt és mély bizalmat érzett. Miután kifejlesztették a Megvilágosodás szellemét, sokan elérték az Arhat szintet, mások tudatába olyan benyomások ültetődtek, melyek emberi és isteni újjászületést eredményeznek.
Nyolcadik nap
A tavasz nyolcadik napján Indra és Brahma felajánlásokat tettek és leborultak Buddha előtt. Ő a jobb kezét az oroszlántrónra tette, földet érintő mudrával, miközben elefántok erőteljes tülkölése hangzott. Öt bömbölő, kegyetlen démon tört elő és a hat eltévedt hitű tanító trónjai leromboltattak. A démonok mögött feltűnt Vadzsrapani, vadzsrája csúcsából tüzet lőtt ki. A hat tanító halálfélelmében vízbe ugrott és eltűnt. Cserbenhagyott tanítványaik pedig, szám szerint 90 ezren, menedéket vettek Buddhában, és engedélyt kértek, hogy szerzetesek lehessenek. Buddha üdvözölte őket, mire hajhullámaik és szakállaik, mely a hat tanítóhoz tartozásuk jelei voltak, egy pillanat alatt eltűntek. Buddha tanítást adott nekik, a felfogási képességük szerint. Ők megszabadították magukat a három méreg láncától és valamennyien elérték az Arhat szintet.
Buddha ezután 84 ezer fénysugarat árasztott ki pólusaiból, megtöltve az egész légteret. Minden fénysugár csúcsán egy gyönyörűséges lótuszvirág volt, és mindegyiken egy Buddha tűnt fel kíséretével egyetemben. Minden Buddha a Tant hirdette. Az emberek gyönyörűséggel telítve élvezték ezt a jelenséget, és bizalmuk megerősödött. Ezután Buddha a tiszta Dharmát tanította, miáltal sokan megerősítették a Megvilágosodás szellemét, egyesek elérték az Arhat szintet, és számtalan lény kifejlesztette a hajlamot isteni és emberi újjászületésre.
Kilencedik nap
Brahmaraja felajánlásokat tett, mire Buddha kinyújtotta a testét egészen Brahma mennyországának a tetejéig és ebből a magasságból tanított, miközben testéből fénysugarak áradtak.
Tizedik nap
A tizedik nap a Dharma Védelmezői, a Négy Nagy Király kért tanítást, mire Buddha kinyújtotta a testét a szamszara csúcsáig, fénysugarak áradtak testéből, melyek bemutatták a Tant.
Tizenegyedik nap
Buddha az oroszlántrónon meditálásba merült. Habár az emberek nem látták a testét, arany fénysugár áradt arról a helyről, ahol korábban teste látható volt, mialatt erőteljes hangon a Tant hirdette.
Tizenkettedik nap
Buddha meditálni kezdett a nagy szeretetteljes barátságosságról, miközben testének arany sugarai bevilágították valamennyi világot, és megtisztították valamennyi lény tudatát a három méregtől. Minden lényben erősödött az együttérzés, és úgy szerették egymást, ahogy szülök szeretik a gyereküket.
Tizenharmadik nap
Buddha köldökéből két, hetven kar hosszúságú fénysugár áradt. Mindkét fénysugár csúcsán, lótuszvirágon, egy- egy Buddha ült. Mindkét Buddha köldökéből két fénysugár áradt, melynek csúcsain, lótuszvirágon egy- egy Buddha ült, és így tovább, minden világot megtöltve. Minden Buddha a Dharmát tanította.
Tizennegyedik nap
Egy Oedrayana nevű király virágokat szórt Buddha elé, melyek átváltoztak 1250 ékszerekből álló járművé. Buddha a Dharmát tanította, ahogy egy doktor a betegeket gyógyítja.
Tizenötödik nap
Egy Bimbisara nevű király ajándékokat hozott Buddhának, aki megkérte őt, hogy hozzon tányérokat. A tányérok csodás módon megteltek 100-ízű ételekkel, melyek elfogyasztása tökéletesen kielégítette a jelenlevők testét és tudatát.
Azután Buddha egy kérdést tett fel: " Miért van ennyi mérhetetlen baj a világon?" Az áldás által még az összes démon is, mind a 18 fajta, belátta, hogy a bajaik a saját maguk által elkövetett cselekedetekből következnek.Mély bizalmat éreztek a Buddhában. A jelenlevők, éppúgy mint a többi megelőző napokon, ismét nagy szellemi előrelépést tettek. Egyesek megerősítették a Megvilágosodás szellemét önmagukban, mások elérték az Arhat szintet, mások elérték a "visszafordíthatatlanság" állapotát, azt az állapotot ahonnan már nem lehet visszaesni, sokan megszerezték a hajlamot az emberként, vagy istenként való újjászületésre, és számtalan lényben megerősödött a pozitív energia.

Csodákünnepe

2019 Khenpo Tashi Rinpoche - Tűzszertartás és Mahakála beavatás

Nagy örömmel idézzük fel Tiszteletreméltó Khenpó Tashi Rinpoche hétvégi látogatását és Dharma tanításait, melyen sokunknak volt szerencsére részese lenni. Szombaton reggel Rinpoche egy Hajagriva békítő tűzszertartást mutatott be, melynek célja a három kapunk (test, beszéd, tudat) tisztátalanságainak megszüntetése, a betegségek okainak megszüntetése és a boldogság, békesség, kiegyensúlyozottság megteremtése volt. A szertartásban minden jelenlévő tevőlegesen vett részt, felajánlva a tűzben található Istenségeknek a különböző anyagokat (bot, fű gyökér, árpa, magok, olaj, édesség, rizs, mustármag, stb), melyek mind speciális jelentéssel bírtak. A szertartást követően Mindenki érezhette a megidézett Istenségek tevékenységének pozitív hatásait, a szertartás a gyakorlók által elérni kívánt célok megvalósulásában fogja éreztetni a hatását. A délután folyamán Rinpoche közel 200 ember számára végzett el speciális gyógyító-fürdető szertartást, mely után csak mosolyt lehetett látni mindenki arcán.

Vasárnap Rinpoche a különleges kétkarú Mahákála (aki elválaszthatatlan Csakraszamvarától) beavatásában részesítette a több száz résztvevőt, majd délután tanítás és a rövid sadhana közös elvégzése történt meg. Kívánjuk, hogy Rinpoche jelenlétének mérhetetlen áldása terjedjen ki minden érző lényre, és a felhalmozott érdemek által minden érző lény érje el a tökéletes megvilágosodás állapotát.

 

KÉPEK